Тонувальна плівка

Чи можна тонувати лобове скло ?

Чи можна тонувати лобове скло ?

Це питання часто постає перед водіями, які хочуть захиститися від надмірно яскравого сліпучого сонця, жарких сонячних променів і сліпучих вогнів фар зустрічних автомобілів і поглядів з вулиці. У зв’язку з цим постає питання чи дозволено це, чи не буде проблем з ДАІ?

В Україні діють правила ще радянських часів регламентують зону огляду

ГОСТ 5727-88.
2.2.4. Світлопропускання скла, що забезпечують видимість для водія, має бути не менше: 75% – для вітрових стекол;
70% – для стекол, що не є вітровими, що входять у нормативне поле огляду П, що визначає передню оглядовість

 

Розташування нормативних зон А і В переднього вікна і нормативного поля огляду.

1 – межа прозорої частини лівого бокового вікна;
2 – ліва бічна стійка переднього вікна;
3 – контур очистки переднього вікна;
4 – межа нормативної зони А;
5 – межа нормативної зони В;
6 – межа прозорої частини переднього вікна;
7 – права бічна стійка переднього вікна;
8 – межа прозорої частини правого бокового вікна;
9 – сліди від площин, що є межами нормативного поля огляду П

Світлопропускання інших нелобових стекол не нормується.

Скло зі светопропусканием менше 70% додатково маркуються знаком V. Вітрові скла, пофарбовані в масі і тоновані, не повинні спотворювати правильне сприйняття білого, жовтого, червоного, зеленого і блакитного кольорів.

Тобто Світлопропускання 75% -для вітрових стекол.
70% -для передніх бокових.
Задні бічні і заднє скло може бути тоноване з будь-яким ступенем світлопропускання. Так як для цих стекол норми не встановлені.

Світлопропускання затінюють плівок шириною 140 мм, нанесених на верхню частину вітрового скла, не нормується.

На щастя, дотримання цих правил в Україні не настільки суворе. На відміну від Європи і РФ багато автомобілістів тонують передні бічні стекла передня частина яких входить в зону огляду нарівні з заднім і задніми бічними. Передні скла тонують не тільки проходять по ГОСТ спеціальними атермальними плівками XAIR 75 і Ice Cool 80, але і плівками з светопропусканием 50% а іноді і 35%. Для водія, який звик до тонованим стеклам, плівка зі светопропусканием 80, 75 або навіть 50% найчастіше здається занадто світлою, а 75 і 80% плівки такими, як ніби їх немає взагалі. І незважаючи на ефективне теплове екранування і захист від УФ, наполягають на більш темних плівках. Навіть якщо ви маєте хороший зір і впевнено почуваєте себе за кермом з затіненим лобовим склом, все-таки не варто тонувати лобове скло плівками, темніше 35%.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.