Світ тюнінгу не такий вже й недоступний, як це іноді здається, і навіть якщо ви не знаєте, як наклеїти плівку, але сповнені рішучості та бажання власноруч оновити зовнішність свого автомобіля, тоді для початку прочитайте цю статтю. Як, де і за яких умов, технологія поклейки, необхідний інвентар для роботи – розібратися в цьому допоможуть досвідчені майстри, а чи під силу це безпосередньо вам, дивіться, аналізуйте і вирішуйте.
Мокрий спосіб обклеювання вінілової плівки на авто
Вінілова плівка на авто дуже еластична і легко взаємодіє з будь-якими, найскладнішими поверхнями, будь то деталі кузова або елементи інтер’єру салону. Тому, крім великого асортименту підвидів, полімерний матеріал має величезну популярність серед любителів тюнінгу. Тільки ось у методах реалізації своїх ідей автовласники діляться на тих, хто самостійно клеїть плівку та професіоналам, які довіряють цю справу.
За великим рахунком, існує два основних способи поклейки вінілу – це тактика з використанням мильного та спиртового розчинів, так званий мокрий метод, а також метод сухого нанесення плівки. У першому випадку готується рідина з розрахунку 3-4 краплі дитячого прозорого шампуню!!!! шампуню з нейтральним Ph на 1 л води. Це основний склад, яким рясно змочується в процесі обклеювання оброблювана поверхня та сама плівка. А спиртова суміш, що складається з 75% води та 25% етилового або ізопропілового спирту, використовується як допоміжний розчин при нейтралізації мильної рідини та активації діяльності клею в місцях, які необхідно фіксувати.
Необхідно визначитися з приміщенням для роботи, що є дуже важливим нюансом – буде потрібно чистота, тепло (температура не нижче 20оС) та гарне освітлення. Мокрий спосіб поклеювання плівки, використовується практично в 100% випадків для обклеювання захисними прозорими плівками. Антигравійні плівки клеяться тільки на “мокру” причому як поліуретанові так і вінілові. Цей спосіб докладно описано у цій статті. Ми ж розглянемо в деталях методику без застосування води, вона зазвичай використовується для обклеювання вінілових плівок.
Сухий метод поклейки вінілової плівки
Ця технологія складніша, ніж з використанням водних розчинів, але дозволяє досягти хорошої якості в роботі. Для відмінного результату будуть потрібні відповідні матеріали та правильні, скоординовані дії як мінімум двох осіб. Складність полягає в тому, що без попередньої вологи клейовий склад швидко активується, звівши можливість подальших коригувань та переміщення плівки до мінімуму.
Для поклейки потрібні такі інструменти:
різні ракелі, конфігурація та матеріал яких залежить від майбутньої роботи;
спеціальні ножі для обклеювання авто плівкою;
рулетка, магніти-фіксатори або скотч;
промисловий фен із регулюванням температури;
якщо є обклеювання деталей салону автомобіля – спеціально призначений для розбирання пластику інструмент.
Далі важливим складником процесу є підготовка автомобіля. Це ретельне миття в кілька етапів, демонтажні та інші попередні роботи, а саме:
миття ручне або автоматичне;
Ретельне обстеження кузова щодо наявності бітумних плям, залишків смол, нальоту, слідів комах, прилипших піщин і т.д. Все це усувається за допомогою спеціальної хімії та полірувальної глини. Потім досконала протирання кузова з обробкою майбутньої поверхні поклейки ізопропіловим спиртом (знежирення);
бажаний демонтаж деталей і вузлів, що не обклеюються, що знаходяться в районі майбутньої роботи – фари, ручки дверей, декоративні накладки і т.д;
виміри оброблюваних елементів та вирізання плівки (із запасом) окремими фрагментами для кожної деталі.
І безпосередньо сам процес:
Підготовлений сегмент закріплюємо плівку на ділянці кузова за допомогою магнітів, підкладкою до лакофарбового покриття;
Притримуючи один бік шматка плівки, з другого знімаємо необхідну кількість паперової основи і прикладаємо до поверхні, що обклеюється;
За допомогою ракелю розгладжуємо та прикочуємо плівку від центру до країв. Якщо все-таки залишилося повітря, відразу ж відокремлюємо це місце і заново ракелем прогладжуємо плівку;
Натягує матеріал помічник, а основний виконавець, розгладжуючи матеріал, ще й рівномірно його прогріває феном. Це необхідно, тому що непрогрітий матеріал набагато гірше піддається формуванню та знижується рівень адгезії клею;
Розігріваємо матеріал до стану м’якості та максимальної пластичності. Особливо це актуально на складних ділянках. Але при цьому потрібно пам’ятати про ризик перегріву, коли плівка може просто розплавитися – тут вже має значення досвід та відповідні навички;
Якщо не лягати на складних поверхнях (це видно в процесі), то такі поверхні обклеюються частинами внахлест;
По краях поверхні, що обклеюється, залишаємо запас плівки на підворот близько 15-20 мм, яку потім підклеюємо з обробкою країв спеціальним праймером;
Після поклейки автомобіль повинен просохнути в цих умовах (комфор
тна температура та відсутність пилу) не менше 12 годин. Протягом 2-5 днів не можна мити машину з використанням щіток, ганчір’я тощо атрибутів, а на автомийках краще не з’являтися 7-10 днів. Так, і вкрай небажано надалі користуватися в процесі миття автомобіля засобами для чищення, у складі яких є розчинник.
І підбиваючи підсумки, варто все-таки відзначити, що процес обклеювання досить трудомісткий, що вимагає терпіння та злагодженості роботи всіх учасників. Особливо це стосується сухого методу. Клеїти самому або все ж таки звертатися до професіоналів, вирішувати Вам.
Ми сподіваємося, що ця стаття допоможе уникнути типових помилок тим хто все-таки зважився клеїти вініл самостійно. Хай щастить.