На що повинен звертати увагу клієнт при обклеюванні авто поліуретановою плівкою.
1. Перше, що можна побачити не озброєним оком – це піщинки.
Вони ніяк не впливають на захисні функції плівки, але згодом псують зовнішній вигляд.
Вважається допустимою нормою – 5 піщинок на деталь. Якщо вони в одному місці – це явне порушення
з боку майстра. Таку роботу приймати не можна, майстер повинен переклеїти деталь. На дрібних деталях (дзеркала)
бруд та піщинки не допускаються. Не потрібно плутати піщинки і “кратери” (бульбашки повітря, що лопнули), одне є заводським шлюбом, друге
не якісною роботою.
2. Друге, на що потрібно звернути увагу, кути.
Якщо плівка стовпиться на кутах, значить майстер неправильно її “склав”.
Єдиний спосіб правильного укладання плівки на кутах – це надріз на вільній плівці
(Залишена плівка для заворотів під деталь). Якщо різати плівку під деталь без заворотів,
все буде виглядати візуально добре, але знайте, в один момент край почне відклеюватись і потягне за
собою все інше. В результаті деталь залишиться не захищеною, а матеріал виснаженим.
На звичайному седані в середньому 60 кутів. Після обклеювання достатньо подивитися на 10-12 кутів і все стане ясно,
наскільки правильно майстер зробив обклеювання. Якщо технологія нанесення була зроблена не правильно
майстер зобов’язаний переклеїти кути, якщо не вдалося врятувати матеріал, доклейка повинна відбуватися за рахунок
горе – працівника.
3. Підвороти під деталь.
Якщо вас запевняють, що це не обов’язково, то знайте (увага спойлер) ОБОВ’ЯЗКОВО!
Якщо є місця для підворіт – треба підвернути.
Якщо різати плівку по “лекалам”, після краю почнуть відклеюватися, в результаті вся плівка буде зіпсована.
Чому таке відбувається? При нанесенні матеріал розтягують. Одна з функцій поліуретанової плівки –
регенеративні властивості (відновлення). Навіть будь-яка ПВХ плівка сідає на 2% при експлуатації,
а ми говоримо про найеластичніший матеріал у світі автомобільних плівок. Майстер має залишати 3-8мм для маневру.
Як зрозуміти, чи правильно зробили підворіття? Правильно загорнута плівка лежить рівно, без опуклості.
Підвертається плівка по всій площі деталі. Достатньо відкрити капот і ви побачите наскільки
якісно виконана дана робота.
примітка:
Є деталі, під які не можна підібратися. Майстер повинен вам повідомити про таких, при
прийомі авто у роботу. Також бувають деталі до яких не підібратися без часткового демонтажу
(Н-р потрібно зняти бампер, щоб підвернути плівку на крилі). Такі моменти мають обговорити з вами.
Якщо ви проти такого втручання, тоді матеріал ріжуть без загинів.
4. Розтяжки.
Зовнішньо на плівці розтяжки схожі на шрами. Дуже псують естетичний зовнішній вигляд
і не виправляються. Ви запитаєте, навіщо тоді тягнути матеріал?
Потім щоб плівка щільно прилипла до поверхні і прослужила багато років.
Саме тому антигравійні плівки робляться більш еластичними на відміну від звичайних ПВХ.
Зазвичай на рівних поверхнях плівку не тягнуть більше ніж на 20%, але на “важких” місцях,
де багато площин, заглиблень та опуклостей, відсоток розтягування в рази вищий і це нормально.
Не рідко зустрічаються авто, де певні деталі ширші самого поліуретану (152см.), тут звичайно майстру доводиться
продемонструвати весь власний досвід. Як знайти ті самі розтяжки?
Зазвичай деталі клеять зверху вниз, внизу і потрібно шукати ті самі ушкодження. Якщо говорити про рівні поверхні
(н-р капот), то 18-22см. від країв можна зустріти такі вади. Що робити у таких випадках?
Це порушення обклеювання та виключно вина майстра, він і повинен нести фінансову відповідальність
за неякісну роботу.
5. Повітряні бульбашки.
У чому небезпека маленької бульбашки повітря під плівкою? У тому, що він розростеться і матеріал відклеїться від поверхні.
У більшості випадків поліуретан кладеться на мильний розчин, щоб були можливості для маневру.
Далі майстер ракелем (вигонкою) виганяє всю зайву воду та повітря з-під плівки. Після чого матеріал намертво
прилипає до поверхні.
Буває, залишаються маленькі бульбашки. Не варто одразу панікувати.
Водні бульбашки (всередині них вода) висохнуть і плівка залишиться на своєму місці без втрат
в естетичному плані, але повітряні бульбашки залишаться назавжди.
Як їх відрізнити? Все просто. Потрібно уважно подивитися, чи немає усередині води. Якщо є, все гаразд,
якщо ж ні, потрібно відразу це виправити (або прикатати, або проколоти). Про водні бульбашки майстер сам повинен
вам повідомити та показати їх. Якщо майстер цього не зробив, швидше за все він про них не знає.