Затонуйте своє авто – машина стане привабливішою та безпечнішою! Саме це стверджує реклама. І якщо мета рекламодавця – продати, то ціль клієнта – отримати реальну інформацію про продукцію. Ця стаття написана саме для останніх.
Давайте разом вивчимо такий продукт, як тонувальна плівка. Для яких завдань він призначений і в чому полягають його переваги? Чи має тонувальна плівка недоліками, здатними засмутити покупця? Як оцінити якість товару та зробити правильний вибір? Про це й поговоримо.
Тонувальні плівки – що це і як це застосовується?
Що таке тонування? У широкому сенсі – нанесення на скло особливої речовини, завдання якого – змінити світлопроникні та світловідбивні властивості вікон. Це може бути:
– Напилення;
– тканина;
– Плівка.
Тонувальні плівки мають такі базові характеристики:
1. Ступінь світлопропускання (VLT). Тут все просто: чим вищий відсоток проходження світла – тим прозоріше покриття. Здавалося б, вигідніше встановлювати тонування з “низьким відсотком”, адже так менша можливість розглянути салон зовні. Однак невисокий рівень пропускання світла загрожує поганим оглядом уночі для водія авто.
2. Рівень захисту від ультрафіолету (UVR). Показник говорить про рівень проникнення в салон ультрафіолетового випромінювання. Захищаючи салон від УФ-хвиль, ви не тільки дбаєте про здоров’я людей, що знаходяться в ньому, але також запобігаєте руйнуванню і потьмаренню матеріалів оббивки. 3. Рівень захисту від інфрачервоного проміння (IRR). Тонування, яке здатне відбивати ІЧ-випромінювання, забезпечить оптимальний температурний режим усередині машини. Це означає, що спека і кондиціонер, що безцільно працює, залишаться в минулому.
Безумовно, класичний мотив використання тонування – бажання затемнити скло. Раніше з такою метою застосовувалася стандартна тонувальна плівка, яка встановлювалася суто для забезпечення приватності. Досягався наступний ефект: з вулиці салон автомобіля абсолютно не проглядався, вулиця ж із салону машини – навпаки.
Боротьба з низькою світлопропускання тонування на державному рівні та розвиток автомобільного ринку призвели до появи нових видів плівки. Виробники вносять дедалі більше різноманітності, роблячи низку продукції ширше, а саму продукцію – багатофункціональніше. Які види плівок тонування популярні сьогодні і чим вони різняться між собою?
Види плівок. Особливості та відмінності
Різні цілі тонування – різні покриття. Відповідно, тут недоречна градація “від найгіршого тонування до кращого”. Під час вибору кожен водій керується персональними завданнями, які він хотів би вирішити за допомогою тонування. Так для когось у пріоритеті ефект затемнення, комусь важлива здатність плівки запобігати нагріванню салону, хтось шукає покриття, що зміцнює.
Усі варіації плівок можна звести до кількох основних видів. Серед них:
1. Плівка атермальна. Її перевага – відображення інфрачервоного випромінювання. За нього відповідає те саме значення UVR. Атермальне тонування не дозволяє пройти крізь скло великому об’єму інфрачервоних хвиль, і температура в салоні тримається на оптимальному рівні. При цьому покриття прозоре та непомітне. Також існують плівки з атермальними характеристиками, але з різними UVR.
2. Тонування One Way Vision. Це вінілове покриття, яке з різних боків має різний рівень світлопроникності. Так, наприклад, плівка OWV може пропускати близько 15% світла зовні авто та близько 35% зсередини. Що це означає? Це означає, що перехожому важко розглянути водія. Водій чітко бачить все, що відбувається за склом.
3. Покриття “УФ-захист”. Як відомо з назви, завдання такої плівки – відбиток ультрафіолету. Внаслідок цього температура у машині залишається комфортною. Також виключається опромінення ультрафіолетом людей, що знаходяться всередині.
4. Броньоване тонування – один із найцікавіших видів. Плівка зміцнює шибки вікон і робить їх практично невразливими до механічного впливу. Покриття є актуальним не тільки для лобового скла, але і для фар. Ціна такої плівки найчастіше вища за вартість класичного тонування, проте саме вона здатна захистити авто від злодіїв та хуліганів.
5. Тонування класичне – найдешевше і призначене в першу чергу виключно для затемнення скла. Характеристики покриття не вражають, проте тут це не потрібно. Тонування використовується при мінімальному бюджеті та бажанні змінити машину зовні, сховавши салон від чужих поглядів
Сильні і слабкі сторони
Маса видів – маса властивостей. І якщо переваги кожної плівки свої, то недоліки часто загальні. Основні з них – це:
– необхідність нанесення плівки фахівцем (можна спробувати і самому, але занадто висока ймовірність нерівномірного обклеювання та подальшого повторення процедури);
– висока ціна щодо того ж напилення (що, щоправда, врівноважується вищою якістю плівкового покриття);
– погіршення оглядовості при купівлі неякісної продукції тощо.
Який напрошуєтьсяя висновок? Нанесення тонувальної плівки – це те, чого вимагає будь-яке авто. Вона зробить засіб пересування комфортнішим і безпечнішим, а десь навіть естетичнішим. А якщо хочете виключити можливі недоліки – купуйте якісні плівки для тонування і встановлюйте їх у спеціальних майстернях, де працюють досвідчені фахівці.